Důležité je najít díru na trhu a mít dostatek nápadů
Uvažujete nad tím, že byste začali podnikat, ale máte pocit, že je to v Čechách hodně složité a nemáte šanci na úspěch? Hoďte své obavy za hlavu a nechte se inspirovat příběhem bývalé učitelky mateřské školy, Petrou Plemlovou.
Petra Plemlová začala podnikat prakticky náhodou, když před pěti lety začala v obýváku šít oblečení pro své děti a děti svých známých. Podnikání se jí skutečně rozběhlo ve chvíli, kdy její manželství začalo skomírat a schylovalo se k jeho konci. Věděla, že jako samoživitelka bude mít obrovskou zodpovědnost a bude potřebovat co nejvyšší příjmy. Nyní má stále rostoucí firmu, která mároční obrat téměř 40 milionů korun.
Originální látky a dětské oblečení v Unuodesign
Jak je možné, že tato bývalá učitelka tolik vydělává? Kromě kvalitních materiálů se totiž soustředila na dva základní elementy, které rodičům malých dětí hodně chyběly. Jedním jsou jedinečné barvy a vzory oblečení a druhým jsou střihy oblečení jako takového. Plemlová jako učitelka totiž přišla se spoustou vychytávek, které pochytila z praxe.
Právě díky tomu, že Plemlová našla díru na trhu a produkt, kterého si rodiče dětí hodně cení, se značka uchytila a díky tomu má ročně mnoha milionové výnosy. Momentálně jí rostou prodeje především šitých výrobků, kalhot, bund a doplňků pro děti. Doplňkový sortiment navíc během loňského roku vzrostl o 400 procent a stále se zvětšuje.
Velikost firmy a široký záběr klientů
Firma Unuodesign v současnosti zaměstnává asi 30 lidí. Podle plánu na letošní rok by jich ale mělo ještě 20 přibýt. Vzhledem k tomu, že se Unuodesign věnuje ruční práci, jsou zaměstnanci skutečným pokladem této firmy a se vzrůstající poptávkou bude pro společnost samozřejmě nutné se dále rozšiřovat.
I když Plemlová chtěla původně prodávat pouze pro českou klientelu, v současnosti prodává do Belgie, Itálie a Slovinska. Nyní se chce také zaměřit na bulharský a rumunský trh a v souvislosti s touto expanzí uvažuje o spojení s nějakým investorem.
Těžko na cvičišti, lehko na bojišti
Myslíte, že neumíte nic tak dobře, abyste mohli začít v něčem podnikat a nevíte přesně, co k podnikání potřebujete znát? Sama Plemlová uvádí: „Vše, co k podnikání potřebuju, jsem se naučila na YouTube.“ Když navíc zvládla rozjet podnikání se čtyřmi dětmi doma, na koleni a během rozvodu, tak to může zvládnout každý.